jedzenie

Smaczne i zdrowe parówki

Choć kiedyś to mogło się wydawać wręcz niemożliwe, obecnie da się kupić zdrowe parówki w większości sklepów – wystarczy jedynie zwrócić uwagę na skład. To lubiane szczególnie przez dzieci danie nie musi być śmieciowym jedzeniem, a smacznym i wartościowym posiłkiem.

Parówki pod pierzynką

Na szybkie śniadanie można zafundować sobie i najbliższym zdrowe parówki ukryte pod warstwą roztopionego sera. Choć jest to dość kaloryczna opcja, niejedzona codziennie – z pewnością nie przyczyni się do rozrostu boczków. Tak przyrządzone parówki pysznie smakują, a poza tym posiadają jeszcze jedną, niewątpliwą zaletę: tempo przygotowania.Nałożenie parówek na talerz, nakrycie ich kilkoma plasterkami sera i włożenie do mikrofali nie trwa dłużej niż kilka minut, co ma duże znaczenie, szczególnie o poranku.

Parówki na śniadanie (kup takie) można przygotować także pod ciastem francuskim – ta wersja jest niezwykle pożywna i na pewno interesująca. Dzięki dodatkowi ciasta francuskiego, tak zaserwowane parówki nie wymagają już żadnego pieczywa, dlatego może to być dobra opcja śniadaniowa, gdy akurat skończy się chleb, a w lodówce znajduje się opakowanie gotowego ciasta francuskiego.

Jak przygotować parówki w klasycznym wydaniu?

Najczęściej spotykanym i bardzo szybkim sposobem przygotowania parówek jest ich podgrzanie w wodzie lub mikrofali i podanie z ulubionym sosem oraz pieczywem. Do tego zestawu warto dołączyć również warzywo, aby zapewnić organizmowi przypływ witamin i minerałów z samego rana.

Kiedyś, parówki miały w zwyczaju pękać w mikrofali. Jednak w przypadku dobrych jakościowo parówek o wysokiej zawartości mięsa nie trzeba się tego obawiać. Podgrzewane przez 30 sekund do minuty staną się pysznie gorące, a przy tym nie pękną.

Jak wybierać parówki?

Parówki powinny zawierać możliwie wysoką ilość mięsa, a przy tym dobrze aby były pozbawione sztucznych substancji jak spulchniacze czy konserwanty.

Choć taki rodzaj parówek jest nieco droższy, warto w nie zainwestować dla własnego zdrowia. Dzięki dobremu składowi, nie zapychamy organizmu, ale dostarczamy mu wartościowy posiłek.